Jarosław Kaczyński przegrał batalię u najwyższy urząd z Bronisławem Komorowskim. Czy to oznacza, że definitywnie pożegnaliśmy erę kaczyzmu, tajnych agentów, służb specjalnych i szczucia teczkami?
...
Czytaj Więcej ...
Komorowski prezydentem
Według danych Państwowej Komisji Wyborczej ze 100 proc. obwodów Bronisław Komorowski otrzymał w II turze wyborów prezydenckich 53,01 proc. głosów, a Jarosław Kaczyński - 46,99 proc. głosów. Frekwencja...
Czytaj Więcej ...
Komorowski wygrywa w sondażach
Bronisław Komorowski zwycięzcą wyborów prezydenckich - tak wynika z pierwszych sondaży exit pools podanych po zamknięciu 25 tys. lokali wyborczych w całym kraju.
Według pierwszych sondaży SMG KRC ...
Czytaj Więcej ...
Zagłosuj!
Lokale wyborcze będą czynne w godzinach 6.00-20.00 (zob. ramka poniżej).
Do lokalu należy zabrać dowód tożsamości. Najlepiej, jeśli będzie to dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy, ewentua...
Czytaj Więcej ...
Ostatni dzień kampanii
Kończy się chyba najdziwniejsza kampania prezydencka w demokratycznej Polsce. Kampania nie dość, że poprzedzona katastrofą w Smoleńsku, to jeszcze w jej trakcie mieśmy potężną powódź. Jaki wpływ na wy...
Czytaj Więcej ...
Polski Ruch Monarchistyczny (PRM)
wtorek, 21 październik 2008
Polski Ruch Monarchistyczny - polska partia polityczna będąca organizacją monarchistyczną.
Została założona w 1991, swoim terenem działania obejmująca Polskę i środowiska polonijne w różnych krajach. Założycielem i przywódcą PRM jest Leszek Wierzchowski.
Dewiza organizacji: Bóg-Król-Honor-Ojczyzna.
Cele partii
PRM dąży do wprowadzenia w Polsce dziedzicznej monarchii konstytucyjnej
w drodze transformacji ustrojowej. Monarchiści zrzeszeni w PRM
twierdzą, że mają już kandydata na tron królewski, jednak nie ogłosili
oficjalnie kto nim jest.
Zgodnie ze statutem partii, Polski Ruch Monarchistyczny jest partią
polityczną oraz niezbywalną, niezależną i niepodzielną organizacją
krajową i polonijną ponad politycznymi i religijnymi podziałami,
zrzeszającą zwolenników dziedzicznej monarchii konstytucyjnej w Polsce,
a jednocześnie partia ta jest duchowym spadkobiercą Konstytucji 3 Maja. Monarchiści z PRM chcą, aby prezydent RP (a w przyszłości król Polski) miał władzę silniejszą niż parlament: nie absolutną, ale decydującą i ostateczną - podobnie jak obecnie prezydenci Francji czy Rosji.
Kolejne postanowienia statutu partii stanowią, że celem Polskiego
Ruchu Monarchistycznego jest zbudowanie w Polsce dziedzicznej monarchii
konstytucyjnej w drodze ewolucyjnych przemian w świadomości
społeczeństwa poprzez realizację Deklaracji Ideowo-Programowej PRM, a
także Statutu PRM.
Polski Ruch Monarchistyczny do działań tych zalicza:
Uczestniczenie w wyborach parlamentarnych i samorządowych, a także
wyrażanie swojego stosunku do przemian zachodzących w Rzeczypospolitej
Polskiej i w świecie.
Nawiązywanie kontaktów z organizacjami krajowymi i zagranicznymi.
Prowadzenie działalności propagandowej.
Kontynuowanie najlepszych obyczajów i tradycji polskich, rodowych, rodzinnych i regionalnych
Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu takich wartości, jak
patriotyzm, honor, uczciwość, godność osobista i narodowa, autorytet,
rodzina, szacunek do Urzędu Prezydenta RP, a w przyszłości do Majestatu Króla.
Potwierdzanie starych i nadawanie nowych tytułów szlacheckich i arystokratycznych za zasługi.
Nadawanie monarchistycznych odznaczeń, medali i orderów.
Obejmowanie patronatem ochrony zabytków i ochrony środowiska naturalnego.
Prowadzenie działalności charytatywnej poprzez Fundację Polska Korona i wydawniczej.
Podejmowanie innych działań dla realizacji celów PRM.
Władze partii
Rada Regencyjna PRM
Przywódca: Regent Polski i PRM Leszek Wielki Książę Wierzchowski
Zastępca Regenta: Zofia Wielka Księżna Nawarska-Wierzchowska
Honorowy Wielki Marszałek PRM: Stefan hrabia Długoszewski
Minister Sekretarz Rady Regencyjnej PRM: Józef baron Krasucki
Minister Finansów Rady Regencyjnej PRM: Janusz książę Wierzchowski
Wielki Kanclerz PRM: Bogdan książę Olek von Myslowitz
Kanclerz PRM : Leszek Jan książę Sychulec-Falkowski
Urzędujący Książęta Terenowi PRM
Książę Śląski: Bogdan książę Olek von Myslowitz
Księżna Łódzka: Anna księżna Ohde
Książę Pomorski: Leszek Jan książę Sychulec-Falkowski
Przedstawicielstwo zagraniczne
Zgodnie z postanowieniami Statutu PRM, na czele przedstawicielstwa
zagranicznego stoi Legat Regencji w randze Ministra Rady Regencyjnej
PRM oraz jego Zastępca. Legata Regencji oraz jego Zastępcę powołuje
Regent na czas określony. Legatem Regencji Polskiego Ruchu
Monarchistycznego w Ukrainie od kilku lat jest Bogdan książę Olek von
Myslowitz.
Działalność partii
Regent - zgodnie z zarejestrowanym statutem - ma prawo m.in. do potwierdzania i nadawania tytułów szlacheckich za zasługi:
Dla dobrego imienia Polski.
Za szlachetność serca i czynu - działalność charytatywną na rzecz Fundacji POLSKA KORONA
Za zaangażowane krzewienie idei monarchistycznej poprzez działalność w Polskim Ruchu Monarchistycznym.
Wnioski dot. tytułów komisyjnie rozpatruje Tytularna Rada Szlachty i
Arystokracji - jednostka organizacyjna PRM. Natomiast dyplomy tytularne
- notarialnie potwierdzone - są wręczane uroczyście, zwykle dwa razy w
roku, podczas zjazdu delegatów Polskiego Ruchu Monarchistycznego. PRM
uznaje starą szlachtę i kreuje nową.
Organem prasowym PRM był biuletyn pt. Polska Korona, następnie czasopismo Nowa Monarchia, a obecnie biuletyn pt. Nasze Księstwo (rozprowadzany wewnątrz organizacji), którego naczelnym redaktorem jest Marceli hr. Szczerkowski.
Organizacje zależne wobec PRM to:
Fundacja "Polska Korona"
świecki Zakon Rycerzy Polskiej Korony
Organizacja Rodzin Wierzchowskich / założona w 2007 r./ : Honorowy
Prezes ORW - mgr inż. Lucjan Wierzchowski z Koszalina, Prezes ORW -
Leszek Antoni W.Ks. Wierzchowski z Katowic , Rzecznik Prasowy ORW - Jan
Furgoł z Knurowa. Pierwszy ogólnopolski zjazd przedstawicieli
Organizacji Rodzin Wierzchowskich odbył się w sierpniu 2008 r. w
Zawierciu , a kolejny ma odbyć się za rok .
Podczas Zjazdu Delegatów PRM w kwietniu 2008 r. w Łodzi zawiązane
zostało Porozumienie Monarchistyczne : uczestniczący w tym Zjeździe
prezes Ogólnopolskiego i Polonijnego Konwentu Monarchistycznego Marian
Kasprzak z Częstochowy oficjalnie uznał Leszka W. Ks. Wierzchowskiego
za Regenta Polski i zadeklarował gotowość współpracy Konwentu z Polskim
Ruchem Monarchistycznym, co zostało zaakceptowane w wyniku głosowania
przez Delegatów. Porozumienie Monarchistyczne jest otwarte na
współpracę z innymi ugrupowaniami monarchistycznymi. Źródło : Agnieszka Sadowska, "Bóg, król, honor, ojczyzna" / W: / "Aspekt Polski", maj 2008 roku, 5 ( 140 ).
źródło: wikipedia.org
Czytelnicy zostawili 21 komentarzy(e).
Wydawca portalu Panstwo.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
JKW Maniek I z Bytomia,
Z dniem dzisiejszym z łaski Boga i woli Narodu zostaję Waszym prawowitym królem mianowanym! Od dziś, wszyscy samozwańcy srogo karani będą. Ogłoszonym zostaje przeze mnie także nową stolicą Królewskie Miasto Bytom. Imć Panu Wierzchowskiemu, z gminu się wywodzącemu, jako podkreślenie zasług dla Rzeczypospolitej wyświadczonych z łaski Króla godność baroneta i funkcyja Wielkiego Koniuszego Koronnego rychło ma zostać nadana. /-/ JKW Maniek I z Bytomia
Umieszczony 14-06-2010 01:33:28
Gość,
Monarchia jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa.
Umieszczony 11-06-2010 20:21:08
Wietrzykowski,
W Polsce widziałbym monarchie na bazie reaktywowania konstytucji 3-Maja z dziedzicznym tronem dla domu saskiego. Niestety na fali mody po 1-szej wojnie światowej zlikwidowano monarchistyczna formę nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech czy Austrii,likwidując wielowiekową tradycje państw europejskich. Poza tym zlikwidowano także np w Polsce .Austrji czy niemczech stan szlachecki,co bylo dalszym przejawem populizmu i swego rodzaju głupotą polityczna zubożającą społeczeństwa starej europy(przede wszystkim o bogadstwo subkultury szlacheckiej), a to z powodowało ,ze powrót do monarchii bez szlachty jest raczej bezsensowny,co zauważył już Monteskiusz w 18-tym wieku pisząc ze monarchia bez szlachty zmieniła by się w orientalną satrapie .a w takim wypadku myślę już lepsza forma republikańska typu parlamentarnego.
Umieszczony 14-04-2010 07:49:20
Wacław Wietrzykowski,
Popieram życzę powadzenia
Umieszczony 12-04-2010 23:58:14
Gość,
Niech lepiej wybiorą kogoś ze swojej organizacji, zamiast zgłaszać się z prośbą do rzekomej potomkini dynastii Wettinów (swoją drogą najgorszej). Niech to będzie ktoś silny, charyzmatyczny i mądry, tak jak Kazimierz Wielki czy Władysław Jagiełło.
Umieszczony 28-01-2010 11:49:23
Graf,
Jak jest taki szlachetny ten wielki ksiaze to niech odda tytuly tym ktozy go stratili po wojnach
Umieszczony 20-12-2009 14:59:27
Gość,
O Ja Cię kręce Bo to jaja Są
Umieszczony 12-11-2009 18:03:03
GośćJędrzejewski Andrzej,
Wierzchowski praktycznie buduje zręby monarchii w Polsce tak, jak potrafi /odważnie ,ale i rozwaznie/. Jest prekursorem. A rózni zawistnicy nic nie robiąc w tym zakresie, a jedynie uważajac się za monarchistów, uprawiają krytykanctwo wobec ksiecia regenta Wierzchowskiego.A niechby sami zrobili coś konkretnego , jeśli chcą monarchii w Polsce. Łatwo wymądrzać się i... nic nie robić dla monarchii w Polsce.Poczytajcie książki L.Wierzchowskiego, a stwierdzicie, że to bardzo poważny, głęboko myślący intelektualista !Światły człowiek ! I wstydźcie się zawistni bezmózgowcy...
Umieszczony 31-05-2009 22:53:58
Stanisławski Jan,
A ja będę bronił Księcia Regenta Wierzchowskiego! Człowiek tyle jest wart,ilu ma wrogów.
Umieszczony 07-04-2009 16:53:41
Gość Starszy,
Przysłowie mówi, że ten się prawdziwie śmieje, kto się śmieje ostatni ! Wierzchowski wie, co robi!...Czy ktoś potrafi lepiej działać, krzewiąc odradzająca się ideę monarchii ? Jest w tym względzie prekursorem , więc ma prawo popełniać błędy - choć ja ich nie widzę! A poza tym to poważny gość - wystarczy poczytać jego pełne głębokich treści książki !...Są świetne! I pełne głębokich treści!... A wtedy zapewne niejeden z "dowcipasów" zmieni zdanie. Oczywiście - oprócz zawistnych i przygłupów. Ci zawsze wiedzą lepiej!... Ala zapewne nie będą śmiać się ostatni - co daję im pod rozwagę.
Umieszczony 07-04-2009 16:16:22
Gość,
Ogólnie idea świetna i popieram w pełni... Jednak jak już zauważono te tytuły wyglądają trochę jakby to była jakaś zabawa na podwórku... Ty będziesz księciem a Ty hrabia... można sobie wyobrazić sytuacje gdzie na jakiejś konferencji prasowej(być może w sejmie) słychać: A teraz poseł PRM, Hrabia...
Umieszczony 22-03-2009 23:42:28
szlachcic,
Hrabia pozdrawia potomków prawdziwej polskiej inteligencji.Z Bogiem i Szczęść Boże.
Umieszczony 21-03-2009 22:29:22
Gość,
POPIERAM I UZNAJE POLSKI RUCH MONARCHISTYCZNY XSIAZE XRZYSZTOF M GRAFF KANCZUCKY
Umieszczony 11-03-2009 13:02:22
Monarchista-intelektualista,-któ,
Zgodze się z przedmówcą,tytuły szlacheckie sie albo dziedziczy po przodkach-po mieczu tj:po ojcu,którzy otrzymali takie tytuły od monarchów bądź papieża albo otrzymuje od obecnych panujacych monarchów a nie samozwanców jakiejkolwiek organizacji, ktorą może zalozyc kazdy z ustawowa-wymagana 15osobowa liczba czlonków!!!!!
Dodam,że tytuły nadawane Wierzchowskiemu cyt.:" A przecież Wierzchowskiemu nadano tytuły książece za granicą /Rosja,Ukraina,Turcja. Są na to dowody, dokumenty ,świadkowie etc./.Sam sobie ich nie nadał!" były nadawane przez założycieli organizacji taka samo samozwańczych jak Leszek Wierzchowski-kto jest kumaty zna sie na rzeczy po przeczytaniu dokumentów (te podane na stronie internetowej PRM) dojdzie do wniosku ze swoj popiera swego tj:samozwaniec samozwanca:-)
JEDNYM SLOWEM CYRK NA KÓŁKACH!!!!! a kretyni to ci co świadomoe bądź nie,dali sie zwieść na manowce Wierzchowskiemu;-D
Umieszczony 20-02-2009 00:25:16
Gość,
A mnie się wydaje, że tytuły się dziedziczy albo dostaje od panujących (króli, cesarzy). A Rosja, Ukraina, Turcja to chyba nie monarchie... Pozdrawiam monarchistów. Ps. nietrzeba być "urodzonym" by marzyć o Królestwie Polskim.
Umieszczony 12-02-2009 22:59:28
Gość,
mamma mia! to kabaret ten ruch marchistyczny?
Umieszczony 31-12-2008 20:48:20
Gość,
Do Gościa
Jeden głupi powiedział, że Wierzchowski sam nadał sobie tytuł książęcy , zaś drugi głupi - uwierzywszy w takie kłamstwo - bezmyślnie je powtarza ! A przecież Wierzchowskiemu nadano tytuły książece za granicą /Rosja,Ukraina,Turcja. Są na to dowody, dokumenty ,świadkowie etc./.Sam sobie ich nie nadał! Warto choc trochę poczytać na ten temat,a nie bezmyślnie powtarzać kłamstwa i... samemu się ośmieszać. Właśnie -ale jaja !...
Grzegorz Zieliński
Umieszczony 23-11-2008 10:37:47
Gość,
Ubaw totalny mamy Regenta Polski samozwańca ale jaja.
Umieszczony 22-11-2008 18:53:52
Gość,
Polski Ruch Monarchistyczny jest Partią kanapową a nawet operetkową, szef sam nadał sobie tytuł "Wielkiego Księcia" przecięż to paradia. Partia ta ośmiesza całkowicie monarchię. Dobra recepta na zarabianie kasy panie Wierzchowski.
Umieszczony 22-11-2008 18:51:45
Gość,
Popieram Polski Ruch Monarchistyczny i postępowanie / odważnie,ale rozwaznie !/ Regenta Polski i Polskiego Ruchu Monarchistycznego Leszka Wielkiego Księcia Wierzchowskiego.To człowiek myślący nieprzeciętnie w kategoriach politycznych. A poza tym literat,autor pięknej epopei poetyckiej pt."Millenium" i szeregu książek ze świetnymi fraszkami,które stawiają go wśród arcymistrzów polskiej fraszki.Tylko ludzie bezmyślni lub zawistni mogą urągać księciu regentowi Wierzchowskiemu.Trzymam kciuki za pomyślność !... Andrzej Celiński
Umieszczony 18-11-2008 08:55:05
Gość Marek Piotrowski,
Polski Ruch Monarchistyczny - to organizacja bardzo rozsądna, która kieruje się zasadą - odważnie, ale rozważnie ! Nie populistyczna , lecz kierująca swój program do osób myślących , którzy nie dali się zindoktrynować massmediom i wychowanym na komunizmie materialistycznym zjadaczom chleba. Na pewno PRM ma świetlaną przyszłość / historia kołem się toczy !/ ,nie rozumieją tego tylko krótkowzroczni kretyni , których myślenie - boli !... Trudno być nonkonformistą ? Oczywiście, dlatego należy się wielki podziw i uznanie za odwagę i poświęcenie Leszkowi Wielkiemu Księciu Wierzchowskiemu, który pierwszy w wolnej Polsce / w 1991 r./ podniósł sztandar dziedzicznej monarchii konstytucyjnej . Tak trzymać !... Marek Piotrowski